Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

  • Detta evenemang har redan ägt rum.

ITIL 4 Foundation, 3 dagars utbildning

november 25 @ 09:00 - november 27 @ 16:30

Lärare:      Peter Forsbeck, Addskills Cornerstone
Pris:           17 900 exkl. moms men subventioneras för medlemmar som betalar 15 900 kr exkl. moms. (kursmaterial
ingår i kursavgiften).
Önskas Certifiering tillkommer en kostnad på 2 450 kr exkl. moms per deltagare (anges vid anmälan).

Språk: Kursen hålls på svenska med engelskt kursmaterial. ITIL-termer och certifieringstestet till denna kurs är på engelska.


Denna ITIL 4-kurs fokuserar på att hjälpa deltagaren greppa nyckelkoncepten i ITIL 4-ramverket, och är baserad på AXELOS ITIL® 4 Foundation-certifiering. Kursen är utformad för att den som så önskar skall kunna skriva certifieringstestet under eftermiddagen dag 3.

Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för “best practice”-processer inom IT Service Management. Kursen ger kunskaper i ITIL med dess terminologi, struktur och grundläggande koncept. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå.

På eftermiddagen dag 3 finns tid att skriva certifieringstestet för den som bokat detta i förväg.

Skillnader mot tidigare versioner
ITIL 4 bygger vidare på tidigare versioner som v3/2011 och skiljer sig på flera punkter. I vissa fall har avsnitt flyttats mellan de olika certifieringarna, men det har även skett omfattande omarbetning av såväl struktur som terminologi. Vilken version som är rätt för dig beror delvis på vad som tillämpas i din övriga organisation.

Bland nyheterna i ITIL 4 Foundation hittar du:
– Guiding Principles – Ingår nu i Foundation
– The Four Dimensions of ITSM – En utveckling av de 4 P:na i Service Design
– The ITIL Service Value System – Ersätter ITIL:s livscykelhjul
– Service Value chain – Operativ modell som definierar aktiviteter för att möjliggöra leverans
– Value Streams – Vad en organisation gör för att skapa och leverera produkter och tjänster till kund
– Continual Improvement – Tydligare och bättre
– ITIL Practices – Mer än ”bara” processer
– ITIL and Other Frameworks and Methods – Hur funkar ITIL tillsammans med SCRUM, LEAN,
DevOps med flera.

Ämnesområden

Observera att:
– Anmälan är bindande
– 5 deltagare krävs för kursens genomförande (max 12)
– Alla är välkomna att delta, även icke medlemmar som betalar det högre priset, om ni inte väljer att bli medlem. Medlemskap från 850 kr.

Anmälan senast den 2019-10-25.

Anmälan stängd.

Välkomna.

Detaljer

Börjar:
november 25 @ 09:00
Slutar:
november 27 @ 16:30

Arrangör

Skelleftea Digital Alliance
Telefon:
+46 76 114 63 10
E-post:
kansli@skellefteadigtalalliance.se
Webbplats:
skellefteadigitalalliance.se

Plats

Scandic Konferenscenter
Kanalgatan 75
Skellefteå, 931 78
+ Google Map
Telefon:
0910 - 75 24 00